آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ 0 تا 100 + نکات کلیدی

دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی با ابزارهای دیجیتال. اما اگر بخواهیم بدانیم زمانی که دیجیتال مارکتر به مانیتور خیره شده است، دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ با چه ابزارهایی سر و کله می‌زند؟ و چطور محصول یا خدمات خود را می‌فروشد طولانی است که در ادامه ما با آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ از یادگیری آنلاین خواهیم گفت.

آ»وزش رایگان دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به هر نوع بازاریابی که به کمک رسانه‌ها و ابزارهای دیجیتال انجام می‌شود را دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) می گوییم. که رسانه ها و ابزارهای دیجیتال شامل: رسانه‌های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و…)، ایمیل، پیامک، تلویزیون‌های شهری، سایت و … می باشند. اما امروزه وقتی درباره دیجیتال مارکتینگ صحبت می کنیم، منظورمان بیشتر درباره بازاریابی اینترنتی می باشد، یعنی استفاده از وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، برای معرفی محصول و خدمات و در نتیجه فروش آن است. در اغلب مقالات و توضیحات زمانیکه از دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌شود، منظورمان همان بازاریابی اینترنتی و آنلاین است.

روند رو به رشد دیجیتال مارکتینگ آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ

روند رو به رشد دیجیتال مارکتینگ در جهان

همانطور که در تصویر می بینید، شرکت گوگل با ابزار گوگل ترندز نشان می‌دهد که چگونه روز به روز افزاد و مدیران کسب و کارهای سنتی به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند. و ازطرفی به دنبال استخدام متخصصان دیجیتال مارکتینگ می باشند. می توان گفت که این خواسته مدیران، یک فرصت بسیار بزرگ و پولساز را نمایان می‌کند. پس تا دیر نشده است، آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید.

پایه‌های دیجیتال مارکتینگ

ابتدا باید با قسمت‌ّهای مختلف یا به عبارتی پایه‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، تا بتوانید یه استراتژی مناسب برای کسب و کار خود بچینید.

دستگاه‌های دیجیتال

افراد برای آشنایی با شما و کسب و کار آنلاین تان، از یک دستگاه دیجیتال استفاده می‌کنند. می تواند شامل: موبایل، کامپیوتر، تبلت و … باشد. پس باید بدانید که مخاطب شما دقیقا از چه دستگاهی استفاده می کند. تا استراتژی دیجیتال مارکتینگ خودتان را تدوین کنید.

بسترهای دیجیتال

مخاطبان شما از چه راه هایی برای رسیدن به شما استفاده می‌کنند؟ آنها شما را در گوگل سرچ میکنند. یا استفاده از اپلیکیشن برایشان مهم تر است؟ یا این برای رسیدن به شما فقط از شبکه‌ّهای اجتماعی پیگیر شما هستند؟ اینکه بتوانید بسترهای دیجیتال خود را شناسایی کنید، بسیار خوب است که به شما کمک می‌کند تا بهتر و بهینه‌تر برای کسب و کار آنلاین خود برنامه‌ریزی کنید.

برای مثال اگر مخاطبان شما در اینستاگرام فعالیت دارند، شما نیز باید در اینستاگرام فعال باشید و سعی کنید به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید.

داده‌های دیجیتال

منظور همان اطلاعاتی است که شما درباره مخاطبان خود جمع‌آوری می‌کنید. که این اطلاعات شامل مشخصات فردی (مانند سن، جنسیت، شغل و …)، اطلاعات تماس (ایمیل، شماره تماس) یا حتی می تواند آی پی افراد نیز باشد. که این داده‌ها بسیار مهم هستند و در طراحی پرسونا یا همان استراتژی دیجیتال مارکتینگ کمک شایانی به شما می‌کنند. تا در ادامه نقشه سفر مشتری را به بهترین شکل ممکن تدوین نمایید. ازطرفی شما با استفاده از این داده ها که از مخاطبان خود بدست آوردید، می‌توانید میزان نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید.

تکنولوژی دیجیتال

در آخر باید بدانید که قرار است از چه تکنولوژی‌ها و ابزارهای دیجیتالی استفاده کنید؟ آیا با نسخه‌های بروز شده این تکنولوژی‌ها آشنا دارید؟ زیرا آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید آنرا بیاموزید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ - آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ