آموزش رایگان سئو

همانطور که می دانیم، مهمترین و تاثیرگذارترین آموزش برای مدیران سایت ها و شرکت ها آموزش سئو می باشد. برای یادگیری کامل و جامع سئو باید تلاش زیادی کرد، و بخاطر همین است که سومین شغل پردرآمد دنیا در حوزه دیجیتال مارکتینگ سئو می باشد. برای آموزش رایگان سئو با یادگیری آنلاین همراه باشید.

چرا باید سئو را یاد بگیرم؟

یادگیری سئو برای کسانی که می خواهند سایت داشته باشند و در نتایج گوگل دیده شوند و در رتبه های بالای گوگل قرار داشته باشند و از گوگل جذب مشتری موثر و مفید را داشته باشند اجباری می باشد. زیرا روزانه افراد زیادی کلمات مورد نظر خود را در گوگل جستجو میکنند و با توجه به نوع جستجو، گوگل به آنها پیشنهادات مناسبی با کلمه ای که جستجو کرده اند نمایش می دهد.
در نتیجه هر چقدر جایگاه شما در نتایج سرچ شده توسط کاربران در گوگل بالاتر باشد، قطعا شانس بیشتری برای جذب مخاطب برای سایت خود خواهید داشت. باید بدانید که سئو فقط به معنای بهینه سازی سایت برای گوگل نیست و تمام موتورهای جستجو را شامل می شود. ولی در ایران بخاطر استفاده زیاد از گوگل، ما تمام تمرکز خود را در بهیته سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل می گذاریم.
حالا اگر بخواهیم سئو را به زبان خیلی ساده و کاربردی توضیح دهیم. باید بگوییم که سئو یعنی جذب مشتری از طریق گوگل.
اما سوال اصلی این است که سئو چیست؟ و چطور می توانم آن را آموزش ببینم؟ ما در یادگیری آنلاین آموزش صفر تا 100 سئو را بطور کامل خواهیم گفت. تا به ساده ترین روش ممکن آنرا یاد بگیرید و از آن استفاده کنید. پس تا انتهای آموزش رایگان سئو با ما همراه باشید.

آموزش رایگان سئو - سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو(SEO) مخفف Search Engine optimization است. به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. و تمرکز اصلی آن برای کسب جایگاه بهتر سایت در نتایج گوگل می باشد. روزانه کاربران بسیاری کلمات مورد نظر خود را در گوگل جستجو میکنند و این موتور جستجو پیشنهاداتی متناسب با عبارات جستجو شده به آنها نمایش می دهد. و این یعنی شما باید به فکر جایگاه مناسبی در نتایج گوگل باشید تا شانس شما برای دیده شدن و البته جذب کاربران بیشتر باشد. که این یعنی باید سئو سایت شما بهتر از بقیه سایت ها باشد.
لازم این نکته را هم متذکر شویم که اگر میخواهید در سئو موفق شوید، باید به فکر تولید محتوای با کیفیت باشید. محتوایی که برای کاربران ارزشمند باشد و برای موتورهای جستجو قابل فهم(درک) باشد. همچنین استراتژی درست برای تولید محتوا، ارائه مناسب آن و داشتن سایت مناسب، قطعا شانس شما را برای کسب جایگاه بهتر در موتورهای جستجو افزایش می دهد.(بیشتر بدانید: دوره آموزش رایگان سئو)

هدف اصلی ما در سئو چیست؟

همه ما در سئو به دنبال یک هدف مهم و مشترک هستیم و آن هم ورود کاربر به سایت و تبدیل بازدیدکننده به مشتری خواهد بود که آن را در بخش مربوط به آموزش سئو توضیح خواهیم داد. از آنجایی که سئو پیچیدگی و ظرافت زیادی دارد. پس نیاز است تا بطور مداوم مطالعه داشته باشیم و دانش خود را به روز کنیم.
نکته مثبت این است که همیشه در حال رشد و یادگیری خواهید بود. یادگیری آنلاین به دنبال این است تا خدمات ویژه ای به کاربران خود ارایه نماید. تا با آموزش جامع و کامل به آنچه که میخواید برسید.

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت

شاید شما هم از جمله افرادی هستید که دارای کسب و کار اینترنتی هستید و یا میخواهید وارد حوزه کسب و کار‌های آنلاین شوید. احتمال خیلی زیاد سوالات بسیاری نیز در این مورد برای شما پیش آمده است. از جمله سوالات اصلی که برای هرکسی پیش خواهد آمد:

1- چطور می توان از طرقی سایت مشتریان خود را پیدا کنم؟
2- مشتریان کسب و کار من چه کسانی هستند؟
3- مشتریان بیشتر چه کلماتی را در موتور‌های جستجو سرچ می‌کنند؟
4- مشتریان در چه زمان هایی بیشتر به دنبال کالا و خدمات خود هستند؟
اگر شما هم میخواهید جواب سوال های بالا و یا تمامی سوالات دیگری که ذهن شما را درگیر است را پیدا کنید. بهتر است به فکر یادگیری سئو یا همان Search Engine Optimization باشید.

ما به شما سئو و بهینه سازی سایت (SEO) را آموزش می دهیم. تا بتوانید در ادامه این مسیر به یک متخصص حرفه ای سئو تبدیل شوید.

اصطلاحات مهم سئو

  • سئو داخلی ، سئو خارجی ، سئو تکنیکال
  • سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری(بیشتر بدانید: دوره آموزش رایگان سئو)

 

سئو داخلی(On-Page SEO)

هر اقدام و یا فعالیتی که داخل سایت انجام می شود و مربوط به کدنویسی داخلی است و به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل را سئو داخلی می گویند. که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود. در سئوی داخلی ما با استفاده از بهینه سازی عناصر و محتوای یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو می شویم.

سئو داخلی به این دلیل مهم است که با این کار موتورهای جستجو درک بهتری از سایت خواهند داشت. و هرچه سایت از ساختار بهتری برخوردار باشد و علاقه­ کاربران به سایت بیشتر باشد، گوگل و سایر موتورهای جستجو توجه بیشتری به آن سایت نشان می­دهند.

در آموزش مربوط به سئو داخلی بطور کامل آن را توضیح داده ایم و تکنیک های مهمی را برای سئو داخلی گفته ایم. کافیست به صفحه سئو داخلی در سایت مراجعه کنید و آموزش رایگان سئو را ببینید.

 

سئو خارجی(Off-Page SEO)

سئو خارجی به تمام فعالیت هایی که خارج از وب سایت اتفاق می‌افتد تا رتبه‌بندی سایت شما را افزایش دهد و سئو بهتری برای سایت شما بسازد اشاره دارد. که این فعالیت‌ها شامل لینک‌ها، استراتژی‌های شبکه های اجتماعی، بازاریابی و غیره می‌شود.

مثلا اگر لینک مربوط به یک پست یا یک صفحه محصول از سایت شما را یک فرد در صفحه اجتماعی خود قرار دهد، در واقع شما با استفاده از اآن لینک یک فعالیت سئو خارج از سایت خود انجام داده‌اید.

سئو خارجی شامل موارد بسیار زیادی است که در آموزش مربوط به سئو خارجی بطور کامل آن را توضیح داده ایم و تکنیک های مهمی را برای سئو خارجی گفته ایم. کافیست به صفحه سئو خارجی در سایت مراجعه کنید و آموزش رایگان سئو را ببینید.

 

سئو تکنیکال(Techniacal SEO)

سئو تکنیکال یعنی بهینه‌سازی وب‌سایت از نظر فنی است. برخلاف سئو داخلی و سئو خارجی، بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال انجام می دهیم مرتبط با مسائل فنی وب‌سایت، ربات‌ها، موتور جستجو، کدهای برنامه نویسی و… می باشند.

هدف اصلی ما در اجرای سئو تکنیکال آماده نمودن سایتی است که ساختار صحیحی داشته باشد. و کاربر از بودن در سایت و کار کردن با بخش‌های مختلفش، لذت ببرد. و همچنین برای ربات‌های موتور جستجو به راحتی قابل درک و بررسی باشد .

در آموزش مربوط به سئو تکنیکال بطور کامل آن را توضیح داده ایم و تکنیک های مهمی را برای سئو تکنیکال گفته ایم. کافیست به صفحه سئو تکنیکال در سایت مراجعه کنید و آموزش رایگان سئو را ببینید.

آموزش رایگان سئو - سئو چیست؟

 

سئو کلاه سفید(White Hat Seo)

سئوی کلاه سفید مجموعه تکنیک‌های استاندارد و اصولی در مورد سئو می باشد که تمرکز اصلی آن‌ بر جذب واقعی و البته هدفمند کاربران می باشد. پس می‌توان فهمید که سئوی کلاه سفید بهترین نوع سئو می‌باشد. که شما به صورت همزمان رضایت مخاطبین و همچنین رضایت موتورهای جستجو را جلب کرده‌اید.

ملاک اصلی ما در سئو کلاه سفید، بهینه‌سازی وب سایت و بهبود عملکرد در صفحات نتایج موتورهای جستجو از روش‌های استاندارد است. سئو کلاه سفید مطمئن‌ترین روش بهینه‌سازی به حساب می‌آید زیرا در این روش بهینه سازی سایت بر اساس تکنیک‌های تعریف‌شده بر اساس الگوریتم های گوگل انجام میشود. سایت خود را بهینه می‌کنید و از هرگونه مجازات از سوی گوگل نیز به دور خواهید بود.

خوشبختانه تمامی روش‌های موجود در سئو کلاه سفید را میتوان به راحتی اجرا کرد. در برخی از مواقع میتوان حتی خیلی راحت‌تر از روش‌های سئو کلاه سیاه باشد. اگر میخواهید بدون اینکه قوانین گوگل را نقض کنید و رتبه خوبی بدست بیاورید، انجام روش‌های زیر به شما پیشنهاد می‌شود.

  • استفاده قانونی و طبیعی از کلمات کلیدی
  • بکارگیری درست بک لینک‌ها، لینک‌دهی‌های داخلی و خارجی
  • تمرکز اصلی بر روی تولید و بازاریابی محتوا
  • و در نهایت جذب ترافیک ارگانیک و افزایش رتبه سایت به صورت طبیعی

باید این نکته را متذکر شد که هرچند روند فرآیندهای سئو کلاه سفید ممکن است طولانی باشد، اما نتایجی که در نهایت بدست می آید، تقریباً همیشگی هستند. از طرفی راهکارهایی که از طریق این نوع سئو اعمال شوند، شامل جرایم آنلاین موتورهای جستجو نمی‌شوند. که در نتیجه باعث می‌شود تا تجارت اینترنتی شما با کمترین درصد خطر روبه‌رو شود. بنابراین می‌توانید به همین خاطر، حمایت طبیعی موتورهای جستجو را نیز در اختیار داشته باشید. (بیشتر بدانید: دوره آموزش رایگان سئو)

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

به تکنیک ها و روش هایی که از راه های غیر اصولی و درواقع با نقض کردن قوانین موتورهای جستجو به افزایش رتبه سایت می پردازد، سئو کلاه سیاه می گویند. منظور از کلمه کلاه سیاه معمولا در فضای کامپیوتری به افرادی گفته می شود که دست به کارهای مخرب می زنند. از جمله این افراد مانند هکرها و تولیدکنندگان ویروس هستند.

اگرچه راه حل سئو کلاه سیاه برای زمان کوتاهی باعث افزایش رتبه سایت شما خواهد شد، اما در بلند مدت تاثیر منفی بر روی سایت شما دارد. که باعث جریمه شدن سایت از سوی موتورهای جستجو خواهد شد. که برای جبران آن  به زمان و تلاش زیادی نیاز خواهید داشت. بمثلا ممکن است گوگل وب سایت شما را در سندباکس قرار بهد. یا حتی ممکن است که سایت Deindexed شود.

چگونه از سئوی سیاه دوری کنیم؟

رعایت نکات زیر می تواند شما را از سئوی کلاه دور کند و شما را نجات دهد.

  • سعی کنید سرعت وب‌سایتتان را افزایش دهید.
  • همیشه به UI/UX صفحات وب‌سایت خودتان اهمیت زیادی دهید.
  • خرید بک لینک اشتبا است و سعی کنید بک لینک نخرید تا بگذارید بک لینک ها بطور طبیعی وارد سایت شما شوند.
  • بجای مورد بالا پیشنهاد میکینم از رپورتاژ نویسی استفاده کنید.
  • تولید محتوای به روز و ترند می تواند رتبه سایت شما راافزایش دهد.
  • توجه به مخاطبان و نیازهای آن ها بسیار مهم است. و به آن توجه کنید.(بیشتر بدانید: دوره آموزش رایگان سئو)

سئو کلاه خاکستر(Grey Hat SEO)

سئوی کلاه خاکستری به روش‌هایی گفته می‌شود که از ترکیب تکنیک‌های موجود در سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید شامل می شود. که این روش یک شیوه جدیدی است تا افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و دیده شدن سایت در نتایج جستجو صورت پذیرد. این نوع سئو نسبت به سئوی کلاه سفید دارای خطر بیشتری است. زیرا در این روش قوانین گوگل را دور می‌زنید و درحال تلاش برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو هستید که این موتور جستجو آنرا نمی‌پسندد. 

تکنیک های سئو کلاه خاکستری چیست؟

۱- خرید دامین
۲- طراحی مجدد سایت
۳-حساب های شبکه های اجتماعی جعلی درست کنید.
۴-خرید رپورتاژ و بک لینک
۵- ایجاد کامنت از روش های کلاه خاکستری
۶- کلیک روی دکمه های شبکه های اجتماعی
۷- استفاده از کلمات کلیدی، تنها در عنوان
۸- گذاشتن لینک در ایمیل سایت های خبری
۹- لینک سازی شبکه ای یا PBN
۱۰- پست مهمان (بیشتر بدانید: دوره آموزش رایگان سئو)

مهم ترین مراحل سئو چیست؟

اگر بخواهیم مراحل اجرای سئو را بصورت مختصر بیان نماییم ، شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی عنوان سئو
  • استفاده درست و مناسب از هدینگ های در صفحه: برای عنوان سایت و عنوان صفحه باید از تگ h1  استفاه کنید. و برای زیر عنوان ها می توانید از سایر تگ ها با توجه به نیاز استفاده کنید.
  • url صفحه  را بهینه کنید: url یا همان آدرس صفحات سایت نباید خیلی طولانی باشد. سعی شما بر این باشد که url هایی که استفاده می کنید، خوانا و قابل فهم باشد.
  • بهینه کردن تصاویر در سایت (شامل تصاویر صفحه اصلی و مقالات) و قرار دادن متن جایگزین:  Alt و عنوان تصویر: Title
  • استفاده کردن از محتوای ویدیویی و پادکست در مقالات و محتوای سایت.
  • توجه داشته باشید که حتما قالب شما ریسپانسیو یا همان واکنش گرا باشد.
  • لینک سازی صحیح داخلی و خارجی
  • افزایش سرعت لود سایت
  • استفاده از کلمات کلیدی در در 100 کلمه اول
  • رعایت نسبت متن به عکس در قالب
  • عدم استفاده از لینک و متن مخفی در نوشته
  • رعایت چگالی کلمات در متن
  • قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری در سایت
  • ساخت نقشه سایت یعنی همان سایت مپ
  • ثبت سایت در گوگل وبمستر Google Webmaster
  • ثبت سایت در بینگ وبمستر Bing Webmaster
  • افزایش ماندگاری کاربر در صفحات سایت
  • ترغیب کاربران به ایجاد نظر در مورد مطالب شما

که هرکدام از این موارد نیاز به توضیحات جامع و کاملی دارد که در مقالات بعدی همه آن ها را توضیح خواهیم داد.

در دوره تخصصی آموزش رایگان سئو  شرکت کنید:

ما در این مقاله بطور کامل آموزش رایگان سئو را به شما ارادائه داده ایم. اما شما میتوانید با شرکت در دوره تخصصی آموزش رایگان سئو تمامی این تکنیک ها را آموزش ببینید و در سایت خود از آن استفاده کنید.

الگوریتم های گوگل (Google algorithm)

الگوریتم‌های گوگل برای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) ضروری هستند، زیرا تعیین می‌کنند که وب‌سایت‌ها چگونه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه‌بندی می‌شوند. گوگل با بیش از 200 فاکتور رتبه بندی، از الگوریتم های مختلفی برای ارزیابی ارتباط و اعتبار صفحات وب استفاده می کند. سه نوع اصلی از الگوریتم های گوگل که بر سئو تاثیر می گذارند پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار هستند.

الگوریتم پاندا چیست؟ (?What is the  Panda Algorithm)

الگوریتم پاندا: الگوریتم پاندا در سال 2011 برای هدف قرار دادن محتوای با کیفیت پایین و بهبود تجربه کاربر معرفی شد. محتوای با کیفیت بالا را در اولویت قرار می دهد و وب سایت هایی با محتوای کم یا تکراری را جریمه می کند. این الگوریتم منحصر به فرد بودن، مرتبط بودن و مفید بودن محتوا را برای کاربران ارزیابی می کند. وب‌سایت‌هایی که محتوای اصلی، جذاب و آموزنده تولید می‌کنند، بالاتر از وب‌سایت‌هایی هستند که محتوای با کیفیت پایین دارند. پاندا همچنین پر کردن کلمات کلیدی و بک لینک های هرزنامه را بررسی می کند، که می تواند منجر به تنزل رتبه وب سایت در SERP شود.
برای جلوگیری از مجازات پاندا، صاحبان وب سایت باید محتوای ارزشمند و منحصر به فردی ایجاد کنند که نیازهای مخاطبان آنها را برآورده کند. آنها باید به طور طبیعی از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنند و از کپی کردن مطالب از وب سایت های دیگر خودداری کنند. صاحبان وب‌سایت‌ها همچنین باید از پست‌های مهمان با کیفیت پایین اجتناب کنند و بر ایجاد پیوندهای معتبر از طریق اطلاع رسانی تمرکز کنند.

الگوریتم پنگوئن چیست؟ (?What is the penguin Algorithm)

الگوریتم پنگوئن: الگوریتم پنگوئن در سال 2012 برای هدف قرار دادن وب سایت هایی با لینک های اسپم و روش های سئو کلاه سیاه معرفی شد. کیفیت و ارتباط بک لینک های یک وب سایت را ارزیابی می کند و وب سایت ها را با شیوه های پیوند دستکاری جریمه می کند. پنگوئن همچنین برای بهینه سازی بیش از حد متن لنگر و لینک های نامربوط که ارزشی برای کاربر ایجاد نمی کند، بررسی می کند.
برای جلوگیری از جریمه پنگوئن، صاحبان وب سایت باید بر ساخت بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط از وب سایت های معتبر تمرکز کنند. آنها باید از خرید لینک ها یا شرکت در طرح های پیوندی که دستورالعمل های گوگل را نقض می کنند اجتناب کنند. صاحبان وب سایت ها همچنین باید نمایه بک لینک خود را به طور منظم بررسی کنند و هرگونه پیوند سمی را که ممکن است به تلاش های سئو آنها آسیب برساند را رد کنند.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟ (?What is the hummingbird Algorithm)

الگوریتم مرغ مگس خوار: الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 برای بهبود دقت و ارتباط نتایج جستجو معرفی شد. بر جستجوی معنایی تمرکز می کند و هدف پشت پرس و جو جستجوی کاربر را ارزیابی می کند. مرغ مگس خوار زمینه جستجو، مترادف ها و جستارهای مرتبط را برای ارائه تجربه جستجوی شخصی و دقیق تر در نظر می گیرد.
برای بهینه سازی مرغ مگس خوار، صاحبان وب سایت باید روی ایجاد محتوایی تمرکز کنند که با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد. آنها باید از زبان طبیعی و کلمات کلیدی طولانی برای هدف قرار دادن سوالات و موضوعات خاص استفاده کنند. صاحبان وب‌سایت‌ها همچنین باید از داده‌های ساختاریافته و نشانه‌گذاری طرح‌واره استفاده کنند تا به Google در درک محتوای آن‌ها کمک کنند و شانس خود را برای نمایش در قطعه‌های برجسته و نتایج غنی افزایش دهند.

در نتیجه، الگوریتم های گوگل نقش مهمی در سئو دارند و صاحبان وب سایت باید با آخرین تغییرات و بهترین شیوه ها به روز باشند. پاندا بر کیفیت محتوا، پنگوئن بر کیفیت پیوند و مرغ مگس خوار بر روی جستجوی معنایی تمرکز دارد. با پیروی از دستورالعمل های گوگل و ایجاد محتوای ارزشمند، صاحبان وب سایت می توانند رتبه خود را بهبود بخشند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود جذب کنند.

علاوه بر این سه الگوریتم اصلی، گوگل چندین فاکتور رتبه بندی و به روز رسانی دیگر را معرفی کرده است که بر سئو تاثیر می گذارند. برخی از این به روز رسانی ها عبارتند از:

الگوریتم رنک برین خوار چیست؟ (?What is the RankBrain Algorithm)

رنک برین( RankBrain) یک الگوریتم یادگیری ماشینی است که در سال 2015 معرفی شد تا به گوگل کمک کند تا ارتباط و زمینه پرس و جوهای جستجو را درک کند. از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل الگوهای زبان و شناسایی پرس و جوهای مشابه که ممکن است معانی متفاوتی داشته باشند استفاده می کند. RankBrain همچنین تعامل کاربر با نتایج جستجو را ارزیابی می کند و رتبه بندی را بر اساس رفتار کاربر تنظیم می کند.
برای بهینه سازی برای RankBrain، صاحبان وب سایت باید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنند که با هدف کاربر مطابقت داشته باشد و ارزش ارائه دهد. آنها باید از زبان طبیعی و کلمات کلیدی طولانی برای هدف قرار دادن سوالات و موضوعات خاص استفاده کنند.

ایندکس بار اول برای موبایل (Mobile-first indexing)

نمایه سازی موبایل اول: نمایه سازی موبایل اول در سال 2018 برای اولویت بندی وب سایت های سازگار با موبایل در نتایج جستجو معرفی شد. با بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت از دستگاه‌های تلفن همراه، Google اکنون نسخه‌های موبایلی وب‌سایت‌ها را قبل از نسخه‌های دسکتاپ خزیده و فهرست‌بندی می‌کند. وب‌سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند ممکن است در رتبه‌بندی و ترافیک افت کنند.
برای بهینه سازی ایندکس اول موبایل، صاحبان وب سایت باید اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها واکنش گرا و سازگار با موبایل است. آنها باید از طراحی سازگار با موبایل، سرعت بارگذاری سریع و فونت های خوانا استفاده کنند که با اندازه های مختلف صفحه تنظیم می شوند.

Core Web Vitals 

Core Web Vitals مجموعه ای از معیارهای معرفی شده در سال 2020 است که تجربه کاربری یک وب سایت را اندازه گیری می کند. این معیارها شامل سرعت بارگذاری، تعامل و ثبات بصری است. وب‌سایت‌هایی که تجربه کاربری خوبی در این معیارها ارائه می‌کنند احتمالاً در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهند داشت.

برای بهینه سازی Core Web Vitals، صاحبان وب سایت باید روی بهبود سرعت بارگذاری وب سایت خود، کاهش زمان بارگذاری صفحه و افزایش تعامل تمرکز کنند. آنها همچنین باید از پاپ آپ های مزاحم و عناصری که چیدمان را تغییر می دهند و منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود، اجتناب کنند.
 
باید گفت، الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌های گوگل نقش مهمی در تعیین موفقیت سئوی وب‌سایت دارند. صاحبان وب سایت باید از آخرین تغییرات و بهترین شیوه ها برای بهبود رتبه وب سایت خود و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به روز باشند. با تمرکز بر کیفیت محتوا، کیفیت لینک، جستجوی معنایی، سازگاری با موبایل و تجربه کاربری، صاحبان وب سایت می توانند به موفقیت طولانی مدت سئو دست یابند و از رقبا جلوتر بمانند.
 

دستورالعمل های E-A-T  

E-A-T مخفف Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است و مجموعه ای از دستورالعمل هایی است که در سال 2015 برای ارزیابی کیفیت و اعتبار محتوا معرفی شد. Google از E-A-T برای تعیین تخصص و اعتبار یک وب سایت یا نویسندگان آن در موضوعات خاص استفاده می کند. وب سایت هایی با امتیاز E-A-T بالا احتمالاً در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.
برای بهینه سازی برای E-A-T، صاحبان وب سایت باید بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا، خوب تحقیق و دقیق تمرکز کنند که نشان دهنده تخصص و قدرت آنها باشد. آنها همچنین باید با برجسته شدن در نشریات معتبر، دریافت نقدهای مثبت و بهبود حضور خود در رسانه های اجتماعی، شهرت آنلاین قوی داشته باشند.

الگوریتم BERT

الگوریتم BERT در سال 2019 برای بهبود دقت و ارتباط نتایج جستجو با درک بافت کلمات در یک پرس و جو معرفی شد. از پردازش زبان طبیعی برای تجزیه و تحلیل کل عبارات و جملات و ارائه نتایج جستجوی دقیق تر استفاده می کند.
برای بهینه‌سازی برای BERT، صاحبان وب‌سایت باید روی ایجاد محتوای طولانی مدت و محاوره‌ای تمرکز کنند که به سؤالات رایج مرتبط با صنعت یا جایگاه آنها پاسخ دهد. آنها همچنین باید از زبان طبیعی استفاده کنند و از پر کردن کلمات کلیدی یا بهینه سازی بیش از حد خودداری کنند.

در نتیجه، الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌های گوگل دائماً در حال تغییر هستند و صاحبان وب‌سایت‌ها باید با این تغییرات سازگار شوند تا در نتایج جستجو قابل مشاهده باشند. با تمرکز بر محتوای با کیفیت، کیفیت لینک، جستجوی معنایی، سازگاری با موبایل، تجربه کاربر، E-A-T و BERT، صاحبان وب سایت می توانند به موفقیت طولانی مدت در سئو دست یابند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود جذب کنند. نظارت منظم بر عملکرد وب سایت خود، شناسایی زمینه های بهبود و اجرای بهترین شیوه ها می تواند به صاحبان وب سایت کمک کند تا از رقبا جلوتر بمانند و در دنیای همیشه در حال تغییر سئو موفق شوند.

مهم ترین الگوریتم گوگل کدام است؟

همه الگوریتم‌های گوگل مهم هستند، زیرا نقش مهمی در تعیین رتبه‌بندی صفحات وب در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) دارند. با این حال، اهمیت هر الگوریتم ممکن است بسته به نیازها و اولویت های خاص وب سایت متفاوت باشد.

همانطور که گفته شد، برخی از تأثیرگذارترین الگوریتم هایی که تأثیر قابل توجهی بر سئو و رتبه بندی وب سایت داشته اند عبارتند از:

الگوریتم پاندا: این الگوریتم محتوای با کیفیت پایین را هدف قرار می دهد و بر اهمیت محتوای باکیفیت، آموزنده و منحصر به فرد تاکید می کند. وب سایت هایی با محتوای کم یا تکراری ممکن است توسط پاندا جریمه شوند، که می تواند منجر به افت رتبه شود.

الگوریتم پنگوئن: این الگوریتم بر کیفیت لینک تمرکز می کند و وب سایت های دارای پروفایل های بک لینک دستکاری و اسپم را جریمه می کند. وب‌سایت‌هایی که در طرح‌های پیوند شرکت می‌کنند یا در خرید لینک شرکت می‌کنند ممکن است کاهش رتبه‌بندی را مشاهده کنند.

الگوریتم مرغ مگس خوار: این الگوریتم بر جستجوی معنایی تاکید دارد و هدف پشت جستجوی جستجوی کاربر را ارزیابی می کند. با درک زمینه و معنای عبارت‌های جستجو، نتایج جستجوی مرتبط‌تر و دقیق‌تری را ارائه می‌کند.

الگوریتم RankBrain: این الگوریتم از یادگیری ماشینی برای درک الگوهای زبان و شناسایی ارتباط عبارت‌های جستجو استفاده می‌کند. برای ارائه نتایج جستجوی شخصی و دقیق تر، عواملی مانند رفتار کاربر و تعامل را در نظر می گیرد.

الگوریتم BERT: این الگوریتم بر پردازش زبان طبیعی تمرکز دارد و هدف آن بهبود دقت نتایج جستجو با تجزیه و تحلیل زمینه و معنای کلمات در یک پرس و جو است.

در نتیجه، همه الگوریتم های گوگل برای سئو و رتبه بندی وب سایت مهم هستند. مهم ترین الگوریتم ممکن است بسته به نیازها و اولویت های خاص وب سایت متفاوت باشد. صاحبان وب سایت باید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا، ایجاد پیوندهای معتبر و مرتبط، بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه و تجربه کاربر، و پیروی از دستورالعمل های Google برای بهبود رتبه وب سایت خود و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر تمرکز کنند.

راه‌هایی برای افزایش ترافیک سایت

برای افزایش ترافیک وب سایت راه هایی مختلفی وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم.

1. بهینه‌سازی محتوا: با ارائه محتوای با کیفیت و جذاب، مخاطبان را به سمت سایت خود جذب کنید. همچنین، با بهینه‌سازی محتوا برای کلمات کلیدی مورد نظر، به راحتی در نتیجه جستجوی موتورهای جستجو قرار خواهید گرفت.

2. استفاده از روش‌های تبلیغاتی: با استفاده از روش‌های تبلیغاتی مثل تبلیغات پرداخت‌شده در موتورهای جستجو، تبلیغات بنر و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به مخاطبان خود دسترسی بیشتری داشته باشید.

3. بهبود سئو: با بهینه‌سازی عناصر داخلی و خارجی سایت برای موتورهای جستجو، بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو و بهبود ترافیک سایت را ممکن می‌سازید.

4. استفاده از شبکه‌های اجتماعی: با حضور در شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاری محتوای سایت، می‌توانید به تعاملات با مخاطبان و بهبود ترافیک سایت دست یابید.

5. استفاده از ایمیل مارکتینگ: با ارسال ایمیل‌های محتوایی و جذاب به مخاطبان خود، می‌توانید آن‌ها را به سمت سایت خود جذب کنید و بهبود ترافیک سایت را تجربه کنید.

6. بهبود سرعت بارگذاری سایت: با بهینه‌سازی سرعت بارگذاری سایت، می‌توانید بهبود تجربه کاربری و بهبود ترافیک سایت را تجربه کنید.

7. ارائه محتوای ویدئویی: با ارائه محتوای ویدئویی جذاب، مخاطبان را به سمت سایت خود جذب کنید و در نتیجه بهبود ترافیک سایت را تجربه کنید.

با اجرای این راه‌ها، می‌توانید بهبود ترافیک سایت خود را تجربه کنید. اما به یاد داشته باشید که افزایش ترافیک سایت، نیازمند زمان و تلاش مداوم است و باید آموزش سئو دیده باشید و نباید انتظارات غیر واقعی داشته باشید.

 

روش‌هایی برای بهبود تجربه کاربری سایت

برای بهبود تجربه کاربری سایت، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

1. طراحی وب‌سایت رسپانسیو: با طراحی وب‌سایت رسپانسیو، به مخاطبان خود اجازه می‌دهید تا با استفاده از دستگاه‌های مختلف مانند تلفن همراه، تبلت و رایانه شخصی، به سایت شما دسترسی داشته باشند.

2. بهینه‌سازی سرعت بارگذاری: با بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات سایت، می‌توانید تجربه کاربری را بهبود بخشید و باعث افزایش رضایت کاربران از سایت خود شوید.

3. طراحی ساده و قابل فهم: با طراحی ساده و قابل فهم برای کاربران، می‌توانید به کاربران خود کمک کنید تا به راحتی به دنبال محتوای مورد نظرشان بگردند. و باید در طراحی سایت فروشگاهی دقت داشته باشید.

4. به روزرسانی محتوا: با به روزرسانی محتوای سایت شما، کاربران را به سمت سایت خود جذب کنید و تجربه کاربری بهتری را برای آن‌ها فراهم کنید.

5. استفاده از رنگ‌های مناسب: با استفاده از رنگ‌های مناسب و هماهنگ در طراحی سایت، می‌توانید تجربه کاربری را بهبود بخشید.

6. ارائه اطلاعات کامل: با ارائه اطلاعات کامل و قابل فهم در مورد محصولات و خدمات خود، کاربران را به سمت سایت خود جذب کنید و تجربه کاربری بهتری را برای آن‌ها فراهم کنید.

7. استفاده از تصاویر و ویدئوها: با استفاده از تصاویر و ویدئوها در سایت خود، می‌توانید تجربه کاربری را بهبود بخشید و به کاربران خود کمک کنید تا بهتر و سریع‌تر با محتوای شما آشنا شوند.

8. استفاده از فرم‌های ساده و کوتاه: با استفاده از فرم‌های ساده و کوتاه، می‌توانید به کاربران خود کمک کنید تا از سایت شما به راحتی استفاده کنند و تجربه کاربری بهتری را داشته باشند.

با اجرای این راه‌ها، می‌توانید تجربه کاربری را بهبود بخشید و به کاربران خود کمک کنید تا به راحتی به دنبال محتوای مورد نظرشان بگردند. اگر بدنبال آموزش سئو در گرگان هستید، ما به شما پیشنهاد میکنیم تا با همکاران ما در ارتباط باشید.